sunnuntai 21. kesäkuuta 2020

SU 21.päivä 34 km

Maarianhamina - Kökar

Huomasi, että levätty on! Heräsin klo 4:30. Uni ei suostunut jatkumaan, vaikka kuinka pyörin. Nousin siis ylös ja aloin valmistelemaan lähtöä. Tavarat olimme jo pakanneet illalla valmiiksi niiltä osin kuin mahdollista.

Cppo veteli hirsiä vielä viiden maissa, mutta heräsi minun pakkauspuuhiin, kun ähisin makuupussini kanssa. Lähdin keittiöön valmistamaan aamiaista ja laitoin eväät valmiiksi, Cppo huolehti leirin purkamisesta.

Vaille seitsemän olimme lähtökunnossa. Matkaa poljettavana ennen lauttamatkaa oli 30 kilometriä. Lautan lähtöaika oli 11:30, mutta vahingossa ennätimme edelliseen 9:30 lähtevään lauttaan.
Aika nopeasti sujui 3-tien vartta matka, ei löytynyt valokuvattavaa ihmeemmin.
Lauttamatkalla sain uusia tuttavuuksia, heidän kanssaan jutellessa parin tunnin matka sujui kuin siivillä. Päivän telttapaikka sijaitsi vain vajaan neljän kilometrin päässä satamasta, siten päivän kokonaismatkaksi kertyi noin 34 km. Helpolla päästiin tänään!  Kokeilin nukkua päiväunet, mutta teltta oli muuttunut saunaksi, joten se niistä unista!
Tässä lähellä oli nähtävyyksiä, Kökarin kirkko sekä fransiskaaniluostarin rauniot.  Pyöräilimme sinne iltapäivän kuumimpaan aikaan, onneksi matka ei ole pitkä.
Leirintäalue oli koko matkan paras palveluiltaan tai no, ehkä Degersandiin verrattava! Täällä olisi voinut olla myös useamman päivän. Nyt oikein harmittaa se Gröna Udden Maarianhaminassa, varsinainen rimanalitus!
Ilta-auringossa kävimme saunassa ja uimassa, vesi tuntui vilpoisammalle täällä, mutta se virkisti. Naapuritontilla oli yksi meidän lauttatuttavuuksista, tarinaa riitti vielä leirialueellakin.
Aurinko paistaa täysin siniseltä taivaalta, huomiselle, viimeiselle etapille luvassa myös suotuisaa keliä. Lautta lähtee klo 9:30, eikä tarvitse kovin ajoissa lähteä. Saa nähdä pystyykö nukkumaan pidempään kuin klo 4 saakka.
Tässä kuva melkein koko reitistä, en muistanut käynnistää ranneketta lautalta lähtiessä.